Nacházíte se na: Archiv výstav a akcí » 2023 » Poklady z půdy »


Kalendář událostí

Červen 2025
Po Út St Čt So Ne
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13

HERBÁŘOVÉ TVOŘENÍ / pro děti a rodiče s výtvarnicí a přírodovědkyní Janou Koller

Zajímá vás svět rostlin a rádi tvoříte? Přijďte na kreativní workshop pro děti a rodiče, kde si z lisovaných rostlin vyrobíte originální herbářová přání nebo obrázky do rámečku. Zároveň se naučíte rostliny poznávat a správně lisovat. Workshop povede Jana Koller – experimentální bioložka rostlin a výtvarnice. Kapacita míst je NAPLNĚNA.

14 15
16 17

HRY A ZÁBAVA VE STŘEDOVĚKU / beseda (přesunuto z 3. 6. 2025)

Beseda s Mgr. Alešem Hochem, Ph.D., vedoucím Archeologického oddělení z Muzea Vysočiny v Jihlavě. Začátek v 17 hodin.

18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30

Novinky

ZMĚNA OTEVÍRACÍ DOBY / středa 25. 6.

Milí návštěvníci, ve středu 25. 6. 2025 bude z provozních důvodů muzeum otevřeno až od 13:00. Těšíme se na vás od 13 do 18 hodin. Děkujeme za pochopení.

12.06.2025 zobrazit


Zlatý mamut putuje do Ostravského muzea! Archeolog Zbyněk Moravec převzal prestižní cenu za výstavu o Laubech.

Prestižní ocenění za popularizaci archeologie putuje do Ostravy. Archeolog Ostravského muzea Zbyněk Moravec převzal cenu Zlatý mamut za výstavu Lauby – světla a stíny Ostravy. Cenu udělují tři přední archeologické instituce: Archeologický ústav Akademie věd ČR v Brně, Moravské zemské muzeum a Ústav archeologie a muzeologie Filozofické fakulty Masarykovy univerzity. Slavnostní předání se uskutečnilo 2. června v brněnském pavilonu Anthropos.

10.06.2025 zobrazit


Poklady z půdy

22. 6. - 27. 8. 2023

Prezentace projektu studentů katedry historie na Ostravské univerzitě.

Poklady z půdy je projekt studentů učitelství dějepisu na Ostravské univerzitě. Při realizaci projektu se posluchači přenesli do role žáků při práci. Hledali v rodinných archivech, a třeba i na půdách, nejstarší předmět a mapovali jeho minulost. Při tomto pátrání kombinovali badatelské postupy historiků, měli příležitost poznávat možné pocity žáků a zároveň si na základě postupů zážitkové pedagogiky vyzkoušeli, jak žáky motivovat k poznávání (nejen) historie. V neposlední řadě rozvíjeli svou (učitelskou) digitální gramotnost.


Akce: Otevřít verzi pro tisk


Soubory: